Trudnoća.hr > Zanimljivosti > Novosti > Vježbanje u trudnoći – „da” ako znamo kako

Vježbanje u trudnoći – „da” ako znamo kako

Izvor fotografije: Press

Bilo da se nekom vrstom rekreacije bavite godinama ili vam je vježbanje uvijek bilo nužno zlo, tjelesna aktivnost se u trudnoći itekako preporuča.

O dobrobiti iste ne treba puno govoriti, sve o tome znamo, ali je vrlo važno napomenuti kako trudnoća svakako nije izgovor za prestanak. No, isto tako treba imati na umu kako prilagoditi način rekreacije svome stanju.

Svaka trudnoća je individualna, tako da je savjetovanje s ginekologom od iznimne važnosti. U prvom tromjesečju, važno je malo usporiti tempo i pratiti kako trudnoća napreduje. Trudnice mogu vježbati tijekom cijele trudnoće ako je njihovo i djetetovo zdravstveno stanje zadovoljavajuće. Fizička aktivnost dva puta tjedno bit će sasvim dovoljna kako bi trudnice održavale svoju kondiciju – tijelo će se prilagođavati porastu tjelesne mase, promjenama u pokretima i ravnoteži.

Ne preporuča se baviti sportom na koji niste navikli nego je ipak bolje igrati (doslovce i metaforično) na sigurnom terenu koji vam je dobro poznat i na kojem imate iskustva. Intenzitet i vrstu vježbe nužno je komunicirati sa stručnjacima, a preporuča se redovito istezanje mišića, jačanje određenih dijelova tijela i održavanje kondicije. Vježbe disanja i relaksaciju također ne smijemo zaboraviti jer će odlično utjecati na fizičko i psihičko stanje svake trudnice. Tako s vježbama na lopti, šetnjama, meditacijom i plivanjem sigurno nećete pogriješiti, dok sportove koji uključuju skokove, guranja, udarce i nestabilne površine, s mogućnošću pada, treba izbjegavati.

Važno je osluškivati svoje tijelo i upute liječnika te fokus staviti na aktivaciju tijela, vježbe disanja koje će smanjiti napetost i bolove u mišićima te obratiti posebnu pažnju na vježbe mobilizacije zdjelice. Preporuka je i ne jesti dva sata prije treninga, kontrolirati puls, znati svoje granice opterećenja i ne vježbati duže od 60 minuta u komadu te odabrati pamučnu odjeću kako bi se osjećali što ugodnije. Najvažnije od svega je održavati svoj organizam zdravim, a imunitet jakim.

Osim pravilnog izbora namirnica koje unosimo u organizam, dodaci prehrani također igraju veliku ulogu. Preporučuje se dnevni unos od najmanje 250 mg omega 3-masnih kiselina (DHA + EPA), a pritom udio DHA treba iznositi najmanje 200 mg kako bi se postigao blagotvorni učinak na zdravlje majke i djeteta. Neosporna je važnost dovoljnog unosa ključnih vitamina i minerala tijekom trudnoće i dojenja, no za razvoj djeteta podjednako je važno unositi i dovoljno omega-3 masnih kiselina.

Kao odgovor na potrebe trudnica i dojilja kreiran je Almagea® PRENATAL OMEGA3+: dodatak prehrani koji sadrži ključne nutrijente za zdravu trudnoću i dojenje u kombinaciji s omega-3 masnim kiselinama. Osigurava DHA, važnu omega-3 masnu kiselinu za razvoj moždanog tkiva i očne pozadine djeteta, zadovoljava povećane potrebe za folnom kiselinom, bogat je željezom te pomaže zadovoljiti potrebe za vitaminom B6, B12, magnezijem i jodom.

Dodatna je prednost što Almagea® PRENATAL OMEGA3+ sadrži dva oblika folne kiseline: aktivni oblik 5-MTHF (200 µg) te folnu kiselinu (200 µg) u jednakim udjelima što doprinosi optimalnoj bioraspoloživosti folata u tijelu majke. Istraživanja ukazuju da unos folne kiseline i aktivnog oblika folata (5-MTHF) prije i tijekom rane faze trudnoće može smanjiti rizik od oštećenja neuralne cijevi kod fetusa u razvoju.

Aktivni sastojci nalaze se u  Licaps® DuoCap™ kapsulama koje dodatno povećavaju učinkovitost apsorpcije visokovrijednih aktivnih tvari te su blage za želudac, a ne sadrže otapala, konzervanse, gluten, laktozu, škrob, plastifikatore, alergene niti GMO sastojke.