Trudnoća.hr > Vrtić > Zdravlje djeteta > Kako kod djece razviti jak imunološki sustav?

Kako kod djece razviti jak imunološki sustav?

Izvor fotografije: Shutterstock

Imunološki sustav gradi se od najranijeg djetinjstva uvođenjem zdravih navika u svakodnevni život djeteta. Zdravlje je najvrjednija stvar koju čovjek posjeduje stoga je svako ulaganje u njega itekako opravdano. Naročito u djetinjstvu kada je podložnost infekcijama, virusima i različitim bolestima vrlo aktualna.

Strategija kojom ćete sačuvati dječji imunološki sustav i ojačati ga u borbi protiv bolesti itekako je provjerena te može pomoći da dijete živi zdravije i sretnije djetinjstvo.
Redovita tjelesna aktivnost i boravak na svježem zraku treba prakticirati svaki dan. Bez obzira na vremenske uvjete, prigodno se obucite i izađite iz zatvorenog prostora. Hodanje, trčanje, igra i istraživanje okoline djeci predstavlja veliko zadovoljstvo te potiče osjećaj zadovoljstva i sreće koji je također vrlo važan u očuvanju imuniteta.

Odlazak u sportske dvorane, uključivanje u klubove ili sekcije koje redovito provode organizirano vježbanje vrlo je poželjno kod djece jer osim imuniteta stvaraju se i druge trajne zdrave navike.
Sunčeva svjetlost iznimno je važna za zdravlje djece zbog razine vitamina D koja je djetetu potrebna za normalan rast i razvoj.

imunitet2

Umjereno izlaganje sunčevoj svjetlosti itekako je poželjno.
San je neophodan za normalno funkcioniranje ljudskog organizma. Minimalno 8 sati sna svake noći potrebno je djeci da bi se očuvao njihov imunološki sustav. Na taj način grade svoj prirodni obrambeni mehanizam. Spavanje može spriječiti bolest ako reagirate odmorom na prvi znak bolesti.

Ne zaboravite da je voda najbolji izvor zdrave hidratacije i najvažniji sastojak u prehrani za ljudski organizam. Potičite djecu da piju puno vode. Hidratizacija organizma čistom vodom je jedan od najvažnijih faktora za zdravlje i imunitet. Isto tako, redovito konzumiranje vode ima detoksikacijski učinak. Djeca bi trebala popiti 6-8 čaša vode svakog dana te ako se bave pojačanom tjelesnom aktivnošću i sportom omjer se može udvostručiti.

Odgovornost je na roditeljima i trenerima da provode mjere opreza i da vode računa o dovoljnom unosu tekućine u organizam tijekom sportskih treninga.Na prvi znak bolesti pijenje veće količine tekućine od uobičajenog može spriječiti pojavu bolesti.

Vrlo je važno kod djece izbjegavati konzumiranje zaslađenih napitaka koji sadrže prikrivene šećere. Oni narušavaju optimalnu razinu šećera u krvi, što može smanjiti djelotvornost imunološkog sustava. Treba imati na umu da djeca u prehrani, a naročito u slatkim napicima, konzumiraju više šećera nego li smo toga svjesni.

Zdrave navike stječu se u najranijem djetinjstvu stoga poučite svoje dijete da je voda najbolje piće za njegovo zdravlje.

www.sport-educa.hr

logo