Trudnoća.hr > Trudnoća > Trudna i lijepa > Najbolji sportovi u trudnoći

Najbolji sportovi u trudnoći

Izvor fotografije: Shutterstock

Na početku trudnoće slobodno se nastavite baviti bilo kojim sportom koji ste trenirale do tada, osim ako se radi o nekom kontaktnom, napornom ili opasnom sportu. S vremenom ćete osjetiti kako tijelo drugačije reagira te je jako važno slušati ga. Kada dobijete impuls usporiti ili izabrati neku jednostavniju aktivnost umjesto dotadašnje.

Kako trudnoća odmiče svakako bi trebalo početi vježbati u mirnijem ritmu. Od aktivnosti se preporučuje hodanje u svim fazama trudnoće ako je uredna. Ono povoljno djeluje na čitavo tijelo i umiruje um. No jako je važno da je pozicija tijela potpuno ispravna kako si hodanjem ne biste naškodili što se događa ako je tijelo u neprirodnom položaju.
Aktivnosti srednjeg do nižeg intenziteta su najbolja opcija tijekom trudnoće.

sportovi-u-trudnoci

Plivanje preporučujemo uvijek. Čak i u trudnoći plivanje je odličan način rekreacije budući da povećana težina neće povećati opterećenje zglobova.

Ako ste u mogućnosti, plešite. To je još jedna od aktivnosti koja ima moć podići nivo hormona sreće, a blagotvorna je za cijelo tijelo. Samo pri plesu počnite obraćati pozornost na ispravnost pokreta.

Gledajte da vam vježbanje u trudnoći bude više razonoda i da vam popravi raspoloženje nego da njom postižete rezultate.

No možda je najbolje priključiti se nekom organiziranom vježbanju za trudnice. Raspitajte se dobro kako biste ušli u kvalitetan i stručan program. Vježbe u takvim programima su namijenjene upravo za vas te ih vode stručne i osposobljene osobe koje znaju izabrati sigurne i funkcionalne vježbe koje će vam koristiti. Velika je prednost ovakvih programa što tijelo pripremaju za porod koji slijedom toga biva jednostavniji i bezbolniji te pomaže ubrzanom oporavku nakon trudnoće i poroda.

Što izbjegavati?

Svakako izbjegavajte vježbanje s opterećenjem, utezima i slično iako određeni rekviziti, lopte, trake, štapovi i lagane bučice mogu trening učiniti zanimljivim i raznovrsnim. Imate li kod kuće starije dijete, nemojte pratiti trend vježbanja tako da dijete koristite kao uteg jer je to preveliko opterećenje. Vježbanje s klincima da, ali tako da to više bude igra u kojoj ravnopravno sudjelujete nego da radite preveliko i nepotrebno opterećenje.

sportovi-u-trudnoci2

Ne preporučujemo nikakve sportove koji podrazumijevaju skakanje i brze te nagle pokrete. Aktivnosti poput aerobika nisu preporučljive niti izvan trudnoće.
Vidjeli smo video gdje majka u višem stupnju trudnoće ide na CrossFit trening… nemojte to raditi. Nema smisla i gotovo sigurno će škoditi. Ako ste prije trudnoće bile u odličnoj formi, pomirite se s tim da će forma pasti. I da ćete ju morati vratiti nakon trudnoće. I da je to sasvim u redu.

Dakle, radite ono što vam prija, a nije previše invazivno. Gledajte da vam vježbanje u trudnoći bude više razonoda i da vam popravi raspoloženje nego da njom postižete rezultate. Na rezultate se vratite nakon trudnoće i to polako. Za početak, nakon poroda ostanite još neko vrijeme u programu za trudnice jer će te lagane i ciljane vježbe pomoći da se prije vratite u formu.
I zapamtite, glavni cilj vježbanja je uživanje u pokretu. Pustite da rezultati budu sekundarni. Tada ćete ih najprije dosegnuti.

original

www.vjezbaonica.hr