Trudnoća.hr > Trudnoća > Trudna i lijepa > Kada se vježbanje ne preporučuje u trudnoći?

Kada se vježbanje ne preporučuje u trudnoći?

  • Trudnica u krevetu

Izvor fotografije: Shutterstock

Vježbanje tijekom trudnoće nije opcionalna stvar nego je izuzetno važno kako za majku tako i za dijete, naravno i liječnicima će biti lakši posao oko poroda ako je majka zdrava i u formi. Za sam porod su potrebni aktivni mišići koji će bebu iznijeti na svijet.

Ipak, postoje situacije zbog kojih bi bilo dobro više mirovati i ne vježbati tijekom trudnoće. Spomenut ću neke od njih iako se svakako bez obzira koliko je trudnoća uredna i sve je u redu svakako posavjetujte sa svojim ginekologom.

Nastavite čitati članak niže...

Opasnost od prijevremenog porođaja

Ova se mogućnost češće pojavljuje u kasnijim stadijima trudnoće.

Kao razlozi se često spominju sljedeće mogućnosti:

  • Dijabetes tipa 1 i 2
  • Konzumacija alkohola i cigareta tijekom trudnoće
  • Nezdrava prehrana
  • Visok krvni tlak
  • Višestruke trudnoće (blizanci, trojke…)
Trudnica

Trudnica

Ozbiljnija anemija

Tijekom trudnoće povećavaju se potrebne količine željeza sa preporučenih 18 mg na dan na 27 mg na dan. U koliko ga ne uzimate dovoljno može doći do blažih oblika anemije. Problem može nastati ako se u dužem periodu ne uzima dovoljna količina željeza. U koliko je kod vas takav slučaj, radije izbjegnite vježbanje dok se količina željeza u krvi ne stabilizira. Između ostalog i zbog toga što ćete biti preumorne za vježbanje. Željezo u krvi služi za prijenos kisika u stanice te je zbog toga važno da ga je dovoljno. Kada ga nema dovoljno situacija izgleda kao da je premalo autobusa u prometu pa se ljudi utrpavaju i dugo čekaju, te na kraju obavezno kasne na svoje odredište.

Promijenjen ili nestalan rad srca

Za ovo postoji više razloga, no svakako je dobro posjetiti liječnika u koliko vam se ovo događa. Naravno tu se ne misli na ubrzani rad srca iako nije potrebno niti preporučljivo tijekom vježbanja za vrijeme trudnoće raditi kondicijski izazovne treninge.

Kako smo se već i u ovim razlozima dotaknuli medicinske struke, a za to nismo stručnjaci, ovdje stajemo te vas upućujemo liječniku za svako stanje koje ne smatrate uobičajenim tijekom trudnoće.

Da zaključimo

Ono što možemo reći u slučaju uredne trudnoće je da ne slušate previše savjete o mirovanju koje će vam davati nestručne osobe. Naravno da ćete biti manje aktivne tijekom trudnoće, posebno kako trudnoća bude odmicala, no zadržite nivo aktivnosti jer će vam to značajno pomoći tijekom same trudnoće kada vaše tijelo treba ponijeti teret na koji nije naviklo te tijekom porođaja jer zapravo vi svoju bebu istiskujete snagom svojih mišića. Ako su nedovoljno razvijeni bespotrebno ćete mučiti sebe, dijete i osoblje koje se brine o porodu. Aktivnost treba biti prekinuta tek ako je opasnost od nastavka aktivnosti veća od posljedica neaktivnosti.

 

original

www.vjezbaonica.hr