Trudnoća.hr > Trudnoća > Trudna i lijepa > Kada izbjegavati vježbanje u trudnoći

Kada izbjegavati vježbanje u trudnoći

Razlozi koji sprečavaju vježbanje

Sljedeći razlozi su samo neki od najčešćih uz koje se svakako preporučuje mirovanje i potpuno izbjegavanje vježbanja:

  • Dijagnosticirana vam je preeklampsija u trudnoći ili povišen krvni tlak
  • Nosite svoje ili više djece i postoji opasnost od prijevremenog poroda
  • Dijagnosticirana je placenta previa nakon 20.tjedna trudnoće, odnosno posteljica je položena vrlo nisko, ponekad i na samom ušću maternice
  • Beba zaostaje u rastu
  • Imate povremeno vaginalno krvarenje u trudnoći
  • Maternica gubi na elastičnosti, moguća pojava kod trudnoće sa izrazito velikom bebom

 

Razlozi za savjetovanje sa liječnikom prije vježbanja

Ovo su neki od razloga zbog kojih se svakako savjetuje razgovor sa liječnikom prije početka vježbanja kako ne bi došlo do dodatnih komplikacija u trudnoći:

  • Ukoliko ste bili pretili prije trudnoće
  • Ako ste imali povišen krvni tak prije trudnoće
  • Ako ste bili anemični i prije trudnoće
  • Ako ste imali problema sa bubrezima, srcem ili plućima prije trudnoće
  • Ako očekujete blizance ili više djece
  • Ako ste imali problema sa mišićima i kostima prije trudnoće
  • Ako ste u prethodnoj trudnoći rodili nedonošče
  • Ako bolujete od dijabetesa

Ukoliko ove tegobe nisu jako izražene, upitajte liječnika može li vama i djetetu naškoditi blagi oblik tjelovježbe kao što su lagane šetnje ili je sigurnije potpuno mirovati.

 

Kada se savjetuje prestati sa vježbanjem u trudnoći?

Za potpuno zdrave trudnice vježbanje je u redu nastaviti sve dok ono ne stvara nelagodu. Dok vježbanje nije bolno, nema razloga za prestanak vježbanja. Ukoliko primjetite pojavu Braxton Hicksovih kontrakcija prilikom vježbanja, odmah prestanite sa svim intenzivnijim kretanjima i savjetujte se sa liječnikom kako bi se utvrdilo postoje li razlozi za zabrinutost. Uslijed pojave kontrakcija sjednite i pokušajte se maksimalno opustiti. To bi trebalo zaustaviti kontrakcije u vrlo kratkom vremenu. Obratite pažnju na bol u prednjem dijelu zdjelice koja može ukazivati na disfunkciju simphisis pubis (SPD).

Dok vježbanje nije bolno, nema razloga za prestanak vježbanja.

Kod SPD-a dolazi do pretjeranog otpuštanja hormona relaksina, koji u trudnoći služi za „omekšavanje“ zdjeličnih zglobova kao priprema za porod. Ukoliko se oslobađa previše ovog hormona može doći do prejakog opuštanja ligamenata i boli u području zdjelice. Udaljenost dviju zdjeličnih kostiju prije trudnoće je oko 4-5 milimetara, dok se u trudnoći poveća za dodatna 2-3 milimetra. Ukoliko se prostor poveća više od toga dolazi do boli u području zdjelice i trebalo bi se posavjetovati sa fizioterapeutom kako bi vam savjetovao kako smanjiti bol.