Trudnoća.hr > Trudnoća > Trudna i lijepa > Kada i kako trudnice smiju vježbati?

Kada i kako trudnice smiju vježbati?

Izvor fotografije: Shutterstock

Kada i kako trudnice smiju vježbati?

Fizička aktivnost bi trebala biti normalna pojava u svim životnim periodima pa tako i u trudnoći. Budući da više ne živimo onako kako se nekada živjelo, fizička aktivnost se više ne podrazumijeva stoga ju je važno implementirati u život u vidu rekreativnih aktivnosti.

Ako to radimo, kada dođe trudnoća bit će nam normalno nastaviti s aktivnostima još neko vrijeme. No, ako do tada niste vježbale, preporučujemo da počnete.

No, prije nego odaberete neku aktivnost obavezno se posavjetujte s liječnikom. Prije ovoga nemojte započinjati vježbanje.

Trajanje vježbanja

Trajanje vježbanja u trudnoći gotovo da nije ograničeno. Ipak, kada nas netko pita do kada vježbati, okvirno savjetujemo do 34. tjedna trudnoće. Iz iskustva naših vježbačica možemo reći kako su vježbale do pred sam porod i sa zadovoljstvom dolazile na treninge. Jedna je mama tako razmišljala doći na trening i na sam dan porođaja.
Osnovno pravilo kod dužine vježbanja je vaše stanje i opet preporuka doktora.

Kada i kako trudnice smiju vježbati2

Nastavite čitati članak niže...

Kako vježbati?

Ovo je vrlo važno pitanje te vas stoga molimo da se držite ovih uputa. Program vježbanja za trudnice pohađajte samo kod provjerenih stručnjaka jer je program za trudnice namijenjen i koncipiran posebno za njih. Ili bi bar trebao biti.

Nažalost u puno smo se dostupnih videa na internetu uvjerili da tome nije tako te se s trudnicama rade uobičajeni treninzi s eventualno smanjenim intenzitetom.

Vježbe moraju uzeti u obzir dobrobit majke i bebe, aktivirati tijelo majke no ni u kom slučaju ne previše snažno, bez ikakvih skokova i eksplozivnih kretnji. Vježbanje za trudnice treba „gađati“ mišićne regije na takav način da pomogne procese koji se odvijaju u tijelu te da ojačaju one mišiće koji će zamijeniti neke koji trudnoćom postaju manje funkcionalni.

Vježbe trebaju uključivati više mišićnih skupina i sadržavati opuštanje, istezanje, disanje i snaženje tijela.

Ovakav pristup vježbanju savjetujemo i nakon same trudnoće u vremenu dojenja dok se tijelo vraća i oporavlja od trudnoće i poroda. U ovom periodu prevelika opterećenja mogu produžiti oporavak, a kod osjetljivijih žena mogu izazvati komplikacije.

Stoga kod izbora načina vježbanja birajte mudro i razborito, no vježbanje svakako preporučujemo.

original

www.vjezbaonica.hr