Trudnoća.hr > Trudnoća > Problemi u trudnoći > Umor i iscrpljenost u trudnoći

Umor i iscrpljenost u trudnoći

Umor u trudnoći malo će koju trudnicu zaobići. No, sasvim je normalno da razvoj i rast bebe vašem tijelu oduzima mnogo energije. Umor i iscrpljenost najviše su izraženi u prvim mjesecima trudnoće kada se tijelo tek prilagođava na velike promjene u razini hormona. Jutarnje mučnine koje znaju jako izmoriti trudnicu čine umor još snažnijim.

Ako očekujete blizance, zatrudnjeli ste više puta s malim razmacima ili ste imali bilo kakve komplikacije u trudnoći, umor će biti još izraženiji.

Nastavite čitati članak niže...

U drugom tromjesečju trudnoće stanje bi moglo postati bolje. Mučnine bi sada trebale prestati, a hormoni se malo smiriti. S nestankom mučnina, moći ćete jesti raznovrsniju hranu koja će vam vraćati energiju.

U zadnjem tromjesečju umor i iscrpljenost počet će se vraćati i postajati sve izraženije kako će se približavati datum poroda. U posljednjem tromjesečju povećana tjelesna težina stavit će dodatak pritisak na tijelo, osobito kralježnicu i noge. Sve veći trbuh otežavat će miran i ugodan san jer će biti ve teže pronaći odgovarajući položaj tijekom noći.

Ako očekujete blizance, zatrudnjeli ste više puta s malim razmacima ili ste imali bilo kakve komplikacije u trudnoći, umor će biti još izraženiji.

Kako spriječiti i smanjiti umor u trudnoći?

Odmarajte uvijek kada vam se za to pruži prilika. Kućanske obaveze neće pobjeći.

Zdrava prehrana igra veliku ulogu u borbi protiv umora. Svaki obrok treba sadržavati voće i povrće, zdrav proteine, masnoće iz mliječnih proizvoda i cjelovite žitarice.

Pijte dovoljno tekućine. Ovo je nešto što većina trudnica ne čini u trudnoći jer su posjeti toaletu i ovako vrlo česti. No nedostatak tekućine može dovesti do glavobolja, ali i infekcija urinarnog trakta.

Jedite često, ali manje obroke. To će spriječiti nagle promjene razine šećera u krvi.

Jedite namirnice imaju visok udio željeza kako bi spriječili anemiju. Najbolji izvor željeza je zeleno lisnato povrće, male količine crvenog mesa, borovnice i sušene marelice.

Svjež zrak i lagana šetnja ili bavljenje jogom oslobodit će vas umora tijekom dana.