Trudnoća.hr > Trudnoća > Prehrana za trudnice > Vitamin C u trudnoći

Vitamin C u trudnoći

Dnevnu potrebu vitamina C možete dobiti iz jedne čaše prirodnog soka od naranče.

Što je vitamin C?

Vitamin C koji je inače poznat i kao askorbinska kiselina veoma je bitan čimbenik u zacjeljivanju rana, za zarastanje tkiva te rast kostiju. On djeluje kao snažan antioksidans, štiti stanice od oštećenja te pomaže vašem organizmu boriti se protiv infekcija. Vitamin C pomaže u apsorbciji željeza u vašem tijelu. Pokušajte u svaki obrok uključiti dostatnu količinu vitamina C kako bi paralelno s time se i željezo bolje apsorbiralo u vaš organizam iz svakog obroka. Vitamin C pomaže vašem tijelu u razgradnji kolesterola, štiti od stresa, jača imunitet, održava zdravima vaše zube, kosti i hrskavicu kao i krvne žile. Isto tako, održava fibrozni kolagen zdravim.

Nastavite čitati članak niže...

Zašto je trudnicama potreban vitamin C?

I vama i vašoj bebi je potreban svakodnevni unos vitamina C kako bi fibrozni kolagen ostao zdrav, a bitan je u očuvanju tetiva, kostiju, hrskavice i kože. Neka istraživanja pokazuju da nedostatak vitamina C kod novorođenčadi može bitno naštetiti djetetovom mentalnom razvoju.

Potreba za vitaminima

Dnevna potreba za vitaminom C kod trudnica je najmanje 85 mg vitamina C dnevno, dok je kod dojilja potrebna doza veća i kreće se oko 120mg dnevno. Nije nužno svaki dan taj iznos unijeti u organizam, ali trebalo bi koncipirati plan prehrane tako da kroz tjedan dana prosječni dnevni unos  bude u okviru gore navedenih vrijednosti.

Proizvodi iz prirode koji sadrže vitamin C

Svakako najbolji izvor vitamina C su agrumi. Oni imaju izrazito visoke vrijednosti tog vitamina u sebi. Uz agrume, dobar izvor vitamina C je lisnato povrće, ali i mnogo drugo voće i povrće. Vitamin C jako lako propada ukoliko se termički obrađuje, tako da se preporučuju isključivo svježe namirnice kao bi nadomjestili potrebnu dozu vitamina C u vašem tijelu. Nakon više od 10minuta kuhanja (čak i samo na pari) gubi se od 50% vitamina C, pa čak i u potpunosti vitamin C može propasti.

Primjeri dobrih izvora vitamina C

  • 250 ml sok od naranče: 124 mg
  • 250 ml soka od grejpa: 94 mg
  • Pola šalice narezane jagode: 49 mg
  • Pola šalice kuhane brokule: 51 mg
  • Pola šalice narezane dinje: 29 mg
  • Pečeni krumpir s korom: 20 mg

Vitamin C kao dodatak prehrani

Vitamin C u vidu raznih pripravaka doista nije potreban, kada cijelu potrebnu dozu vitamina C možete dobiti iz jedne čaše prirodnog soka od naranče.

Nedostatak vitamina C

Suha koža, sporo zarastanje rana i nastanak modrica, upala desni te izrazito lomljiva kosa prvi su pokazatelji nedostatka vitamina C u organizmu. Neka istraživanja dokazala su kako unošenjem vitamina C u organizam za vrijeme trudnoće putem raznih medikamenata možemo smanjiti mogućnost za prijevremeno puknuće vodenjaka. S druge strane, povećavaju se šanse za prijevremeni porod. Veoma rijetko dolazi do skorbuta ( teškog nedostatka vitamina C) kod djece rođenih od majke koja je imala nedostatak vitamina C u trudnoći.
Ukoliko niste sigurni u količine i način uzimanja vitamina, posavjetujte se sa svojim liječnikom.

Nastavite čitati članak niže...