Trudnoća.hr > Trudnoća > Prehrana za trudnice > Vitamin B6 u trudnoći

Vitamin B6 u trudnoći

Zašto je potreban vitamin B6 tijekom trudnoće?

Vitamin B6, poznat i kao piridoksin veoma je bitan u razvoju vašeg djeteta (u razvoju mozga i živčanog sustava). Vitamin B6 je bitan čimbenik u stvaranju proteina, crvenih krvnih zrnaca i kemijskih neurotransmitera živčanog sustava u organizmu. Istraživanja su pokazala da vitamin B6 pomaže u smanjenju mučnina  tijekom trudnoće.

Koja je dnevna potreba vitamina B6?

  • Trudnice: 1,9 mg / dnevno
  • Dojilje: 2,0 mg / dnevno

Kao i kod većine vitamina, nije nužno dnevno preporučenu dozu uzimati svaki dan, već to može biti prosjek tjednog unosa vitamina u organizam.

Proizvodi iz prirode koji sadrže vitamin B6

Nemasno meso, riba i orašasti plodovi su veoma dobri izvori vitamina B6. Vodite računa o količinama. Kruh iz bio proizvodnje i žitarice isto mogu biti dobar izvor vitamina B6, no svakako provjerite u kojim dozama je to na deklaraciji svakog pojedinog proizvoda.

Primjeri dobrih izvora vitamina B6

  • Šalica kuhanog špinata: 0,44 mg
  • Šalica smeđe riže dugog zrna(kuhane): 0,28 mg
  • Srednje veliki krumpir pečen s korom: 0,74 mg
  • Pola šalice konzerviranog slanutka: 0,57 mg
  • Banana srednje veličine: 0,43 mg

Vitamin B6 kao dodatak prehrani

Preporučljivo je svakako dnevnu potrebu za vitaminom B6 zadovoljiti raznovrsnom i zdravom prehranom. Većina prenatalnih vitamina sadrži čak stopostotnu dnevnu potrebu za ovim vitaminom. Ukoliko želite uzimati vitamin B6 kao dodatak prehrani kako bi smanjili jutarnje mučnine, svakako se prije toga savjetujte sa vašim liječnikom.

Postoji li mogućnost predoziranja vitaminom B6?

Moguće je predoziranje vitaminom B6 jer se u velikoj količini nalazi u svakodnevnoj prehrani, a u svim multivitaminskim pripravcima je najzastupljeniji. Tako da i bez uzimanja vitamina B6 kao dodatka prehrani možete unijeti previše vitamina B6 samom prehranom. Najčešći simptomi prevelikog unosa vitamina B6 u organizam su obamrlost i oštećenje živaca. Maksimalan dnevni unos vitamina B6 koji se smatra sigurnim za žene je 100 mg (uključujući trudnice i dojilje).

Nedostatak vitamina B6

Blagi nedostatci vitamina B6 u organizmu su česti,no nisu ozbiljni, dok do velikog nedostatka tog vitamina u organizmu dolazi vrlo rijetko. Simptomi koji ukazuju na nedostatak vitamina B6 su anemija,depresija,upala jezika i rane po ustima.

Nemasno meso, riba i orašasti plodovi su veoma dobri izvori vitamina B6.