Trudnoća.hr > Trudnoća > Prehrana za trudnice > Kalcij u trudnoći

Kalcij u trudnoći

Zašto je trudnicama potreban kalcij?

Kalcij u trudnoći vrlo je važan za razvoj kostiju vaše bebe, kao i zdrav rast mišića, živaca i srca te pravilno zgrušavanje krvi.

Potrebna količina kalcija u trudnoći

Trudnicama je, kao i ženama prije trudnoće, preporučena dnevna doza od 1.000 mg kalcija. Većina žena u moderno doba i uz užurban stil života ne uspjeva tu količinu kalcija unijeti samo putem prehrane, iako je dovoljna količina četiri porcije dnevno mliječnih namirnica ili neke druge hrane bogate kalcijem. U nastavku ovoga članka naveden je popis namirnica i količinu kalcija koju oni sadrže. Naravno, veoma je bitno zdravu razinu kalcija održavati cijeli život, kako nakon trudnoće, tako i u kasnijoj dobi kako bi dostatna količina kalcija spriječila osteoporozu u starosti.

Nastavite čitati članak niže...

Čitatelje je također zanimalo...

Proizvodi iz prirode koji sadrže kalcij

Najpoznatiji  izvori kalcija svakako su mlijeko i mliječni proizvodi. No, kalcij možemo pronaći i u ribi, žitaricama obogaćenim kalcijem te kruhu, no na tim proizvodima svakako obratite pažnju na deklaracije te provjerite u kojoj mjeri se kalcij nalazi u određenom proizvodu.

Primjeri dobrih izvora kalcija

  • 30 g prženih badema: 75 mg
  • 30g mozzarelle: 222 mg
  • 1/2 šalice narezanog tofua: 253 mg
  • 1 žlica sjemenki sezama: 88 mg
  • 1/2 šalice kuhanog špinata: 136 mg
  • Šalica obranog mlijeka ili jogurta: 488 mg
  • Šalica nemasnog voćnog jogurt: 345 mg
  • Šalica ocijeđenog soka od naranče: 300 mg
  • Šalica posnog sira: 125 mg

Kalcij kao dodatak prehrani

Ukoliko uzimate prenatalne vitamine u organizam vjerojatno unosite 150 do 200 mg kalcija. Treba imati na umu da tijelo trenutno može apsorbirati samo oko 500 mg kalcija, tako da enormno velik unos kalcija odjednom neće nam puno pomoći, jer će se svega 500 mg apsorbirati, sav preostali kalcij će propasti. Upravo iz tog razloga preporučljivo je kalcij unositi postepeno, tijekom cijelog dana u malim količinama u organizam. Kalcij kao dodatak prehrani najčešće nalazimo u vidu kalcij karbonata i kalcij citrata. Kalcij citrat se najlakše apsorbira po tijelu.

Višak kalcija u organizmu može izazvati stvaranje bubrežnih kamenaca, zatvor i ometati razgradnju željeza u organizmu.

Kalcijev karbonat osigurava najviše kalcija, no za apsorbciju su mu potrebne želučane kiseline, tako da ima pun učinak samo ako se uzima uz obrok kada se želučane kiseline aktiviraju. Kalcij citrat ne zahtijeva želučane kiseline za apsorbciju, tako da se može uzimati i između obroka.Svakako treba imati na umu da je za apsorbciju kalcija u organizmu veoma bitan vitamin D koji potiče apsorbciju. Naravno, kao i sa svim ostalim dodacima prehrani, netreba pretjerivati. Višak kalcija u organizmu može izazvati stvaranje bubrežnih kamenaca, zatvor i ometati razgradnju željeza u organizmu.

Potreba za kalcijem

Pri unosu kalcija u organizam, vodite računa da je sadržan i u vodi koju pijete. Voda iz slavine može sadržavati čak i 130-140 mg kalcija po litri, mineralna voda prosječno 200 mg po litri, dok izvorska flaširana voda kalcij sadrži tek u zanemarujuće malim količinama.
Ukupan dnevni unos, uzimajući u obzir vodu, hranu i dodatke prehrani koji sadrže kalcij, ne bi smio biti veći od 2.500 mg.

Nastavite čitati članak niže...

Čitatelje je također zanimalo...