Trudnoća.hr > Trudnoća po tjednima > 5. tjedan trudnoće
4. Tjedan

5. tjedan trudnoće

6. Tjedan

Duboko u vašoj maternici beba se vrtoglavo razvija.

Kako beba raste?

Duboko u vašoj maternici beba se vrtoglavo razvija. Ovaj tjedan je dosegla veličinu sezama. Bebina ovojnica je sastavljena od 3 sloja, od kojih svaki ima svoju zadaću. Unutarnji sloj će raditi na razvoju crijeva, mjehura, gušterače i jetre. Srednji sloj zadužen je za razvoj srca, krvožilnog sustava, kostiju, mišića, reproduktivnih organa i bubrega. U petom tjednu trudnoće se dijele komore u malom srcu koje počinje kucati i pumpati krv. Vanjski sloj zadužen je za razvoj kompletnog živčanog sustava, mozga, kralježnice, kože i kose.

Kako će se vaš život promjeniti?

U petom tjednu trudnoće polako sve trudnice počinju primjećivati razlike na sebi, kako fizičke promjene, tako i psihičke. Kod mnogih žena grudi postaju izuzetno osjetljive i bolne, mokrenje je sve češće kako maternica pritišće mjehur i vrlo često se javlja umor u ovoj fazi trudnoće. U petom tjednu trudnoće može doći do mučnina, iako one u pravilu počinju ipak nešto kasnije. Vaša okolina još neće moći primjetiti nikakve promjene na vama, osim možda što će ukoliko popijete čašu vina ona mnogo intenzivnije utjecati na vas. Budite oprezni, u trudnoći se preporučuje potpuni prestanak konzumiranja alkohola jer on bitno može naštetiti razvoju vašeg djeteta. Preporučuje se blaga tjelovježba kako bi razvili snagu i izdržljivost koja će vam svakako trebati kad beba i trbuh počnu rasti i opterećivati kralježnicu i noge. Mnoge trudnice vježbanje koriste i kao anti-stres tehniku. U konačnici, ako se bavite nekom vrstom tjelovježbe, oporavak nakon poroda će svakako biti brži. Vodite računa o tome da tjelovježba mora biti prilagođena vašem stadiju trudnoće. Trudnicama se preporučuje plivanje i hodanje, no danas ima i mnogo aerobik centara koji imaju mnoge grupe sa vježbama u potpunosti prilagođenima trudnicama.