Trudnoća.hr > Vrtić > Prehrana djeteta > Tjeranje djece da jedu stvara im loše prehrambene navike

Tjeranje djece da jedu stvara im loše prehrambene navike

Izvor fotografije: Press

Imate li i vi kod kuće izbirljivog nejedača? U svagdanjoj borbi nagovaranja djece da pojedu zdravi obrok, roditelji su spremni isprobati sve metode. Ako ste jedan od onih roditelja koji podmićuju djecu slatkišima ukoliko obećaju da će pojesti brokulu ili stalno zanovijetate da pojedu ‘barem još jedan zalogaj’ (ako slučajno niste jedan od tih roditelja, javite se u redakciju i otkrijte nam tu najveću tajnu svemira), vrijeme je da promislite o novim strategijama.

Novo istraživanje objavljeno u časopisu ‘Apetite’, već pretpostavljate, pokazalo je da nagovaranje na jelo nikako nije utjecalo na dječji rast niti je imalo utjecaja na njihove prehrambene navike godinu dana kasnije.

Nastavite čitati članak niže...

‘Pritisak prilikom objeda djeca doživljavaju kao pretjerano kontrolirajuće i nametljivo ponašanje, što utječe na negativno doživljavanje roditelja i njihova odnosa s djecom. Takve ‘igre moći’ stvaraju suparnički i neprijateljski stav prema roditeljima i cijeli proces pretvaraju u negativno iskustvo’, objasnila je dr. Julie Lumeng, profesorica na Sveučilištu Michigan, koja je sudjelovala u istraživanju.

Prisiljavanje djece da jedu kad zapravo nisu gladna ometa njihovu sposobnost samoregulacije, što posljedično može voditi do prekomjerne težine.

Što zabrinuti roditelji mogu učiniti? Korisna strategija je uvođenje novih namirnica bez pritisaka na dijete da ih mora probati.

‘Dodajte jednu žličicu nove namirnice na tanjur. Nemojte im sugerirati da pojedu, pustite ih da se upoznaju i sprijatelje s hranom’, predlaže pedijatrica Melanie Potock, specijalistkinja za pitanje prehrane i autorica knjige ‘Adventures in Veggieland’.

Pored izbjegavanja namirnica koja djeca izričito odbijaju, postoji i nekoliko dodatnih trikova kojima možete pribjeći kako bi privoljeli djecu da isprobaju različite namirnice.

Jedan način je da pričekate tjedan dana kako bi ponovno ponudili odbijenu hranu, zatim je tu i miksanje novih namirnica s već provjerenim namirnicama te učenje primjerom: pokažite djetetu kako vi birate raznovrsne namirnice i ponudite mu dovoljno zdravih opcija. Primjerice, možete djetetu ponuditi izbor između dviju zdravih namirnice i ostaviti mu da samo odluči koju bi voljelo probati.

Na kraju, imajte strpljenja i nemojte odustati. Obično je potrebno u prosjeku desetak pokušaja prije nego klinci zavole novu hranu.

Izvor: https://www.simplemost.com/pressuring-kids-to-try-new-foods-or-take-one-more-bite-could-lead-to-poor-eating-habits-later/