Trudnoća.hr > Obitelj > Zabava > Vježbajte kroz igru s vašim djetetom

Vježbajte kroz igru s vašim djetetom

Mršavite bez dijete

Kod svih žena se nedugo nakon poroda javi potreba za povratkom prijašnje kondicije i želja da ponovno imaju tijelo kao prije trudnoće. Istovremeno, malo koja majka se želi i nakratko odvojiti od svog djeteta i priključiti se vježbanju po aerobik centrima, niti za to pronalazi vremena kada je dijete još malo pa je svakako najbolji način vježbati kroz igru sa vašim djetetom. Česta prepreka vježbanju je i učestali umor sa kojim se mlade majke susreću, što zbog nedostatka sna, što zbog dojenja.

Kako vježbanje utječe na mlade majke

Ako ste ikada vježbali, poznat vam je osjećaj nakon odrađenog treninga. Obično smo nakon treninga poletni, puni energije, a i naš ego je zadovoljan. Eto, taj osjećaj se nikada ne mijenja, pa tako ni nakon vježbanja sa malenim djetetom. Dokazano je kako majke koje vježbaju uz svoju djecu imaju znatno više energije, osjećaju se bolje u svome tijelu i naravno, brže gube nakupljene kilograme od onih majki koje ne vježbaju. Isto tako, istraživanja pokazuju da majke koje vježbaju znatno rjeđe obolijevaju od postporođajne depresije.

Nastavite čitati članak niže...

Koju vrstu vježbi odabrati?

U početku vježbanja nakon poroda vrlo je bitno biti umjeren. Krenite sa laganim vježbama za koje vam nisu potrebne nikakve sprave za vježbanje. Netom nakon poroda za većinu žena je prava tjelovježba obući sebe i dijete, osobito ako je porod bio težak te još uvijek osjećate bol u predjelu trbuha. Kegelove vježbe su vrlo dobar način za vraćanje u formu, a ujedno i jačanjem mišića vagine pomažete uspostaviti kontrolu nad zadržavanjem urina što je često problem kod žena netom nakon poroda. Kada se oporavite od poroda uz Kegelove vježbe pri svakom stezanju ubacite i vježbanje trbuha, tako što ćete prilikom stezanja vagine stezati i trbušne mišiće. Naravno, ukoliko ste rodili carskim rezom potrebno je pričekati da rez u potpunosti zaraste prije ovakvih vježbi. U pravilu, najbolja mjera za odrediti jačinu intenziteta vježbanja kod mladih majki je vježbati do granice koja ne dovodi do boli u trbuhu.

Istraživanja pokazuju da majke koje vježbaju znatno rjeđe obolijevaju od postporođajne depresije.

Ponekad ćete se mnogo bolje osjećati već i nakon istezanja, bez ikakvog vježbanja. Ako je trbuh još bolan, dobro istegnite ruke i noge. Treba imati na umu da je i samo držanje djeteta, osobito kad počne dobivati na težini, jako dobra vježba za ruke, što ćete i osjetiti nakon dužeg nošenja djeteta. Iako mnogi savjetuju kako je idealno vrijeme za vježbu upravo kada dijete spava, mi smatramo kako je vrijeme kada beba spava vrijeme kada se vi trebate odmoriti. Mnogo je stvari koje svakodnevno radite vezano uz dijete koje se u punom smislu te riječi mogu smatrati vježbanjem, stoga vrijeme kada dijete spava lezite i vi, ukoliko ne možete zaspati, dovoljno je da čitate knjigu, slušate opuštajuću glazbu kako bi se relaksirali i napunili baterije za nove izazove. Prije bilo kakvog intenzivnijeg vježbanja je potrebno savjetovati se sa liječnikom da vidite da li je vaše tijelo spremno za vježbanje i jeste li se u potpunosti oporavili od poroda.

Dokazano je kako majke koje vježbaju uz svoju djecu imaju znatno više energije, osjećaju se bolje u svome tijelu i naravno, brže gube nakupljene kilograme od onih majki koje ne vježbaju.

Ukoliko kod kuće posjedujete neku spravu za vježbanje poput bicikla, orbitreka ili trake za trčanje, a dobili ste odobrenje od liječnika za vježbanje, sa vježbanjem započnite lagano, na kratke intervale. Ne pretjerujte za početak. Prije trčanja svakako započnite prvo sa postepenim ubrzavanjem hoda, ne ciljajte na sat vremena vožnje biciklom, neka to za početak bude desetak minuta. Sami procjenite koliko energije imate jer ako se pretjerano izmorite, a vaša beba se još uvijek budi često tokom noći, ubrzo ćete od rekreacije odustati zbog premorenosti. Kada dijete malo naraste ukoliko ćete biti zainteresirati za određene vježbe kod kuće, najsigurnije se posavjetovati sa fizioterapeutom ovisno o tome koliko brzo se oporavljate nakon poroda kako bi vam mogao preporučiti vježbe koje će vam najbolje odgovarati.

Kako vježbati sa djetetom izvan kuće?

Ukoliko vam vrijeme to dozvoljava, izađite sa vašim djetetom u prirodu. Polako iz lagane šetnje prijeđite u brži hod dok gurate kolica. Kako bi vam ovo vrijeme bilo zanimljivije, pozovite prijateljicu da vam se pridruži u šetnji. Ovo će za obje biti bolja varijanta druženja od sjedenja u zadimljenom kafiću za što kada je beba malena ni nemate vremena. Boravak na svježem zraku će vam isto tako popraviti raspoloženje. Poznato je kako se majke međusobno jako lako povezuju, suočene sa istim izazovima i problemima, pa je šetnja parkom sa djetetom idealan način za upoznavanje drugih majki koje će mnogo bolje razumjeti vaše muke od prijateljica koje nemaju djecu.

Vožnja biciklom sa djetetom se nikako ne preporučuje prije djetetovih napunjenih 8 mjeseci jer sjedalice za bebe koje se ugrađuju na bicikle nisu prilagođene malim bebama koje još ne mogu samostalno sjediti, pridržavati vrat ni nositi zaštitnu kacigu. Mnogi centri za vježbanje u novije vrijeme uvrštavaju u svoju ponudu i programe za mlade mame u kojima prilikom vježbanja vaše dijete može biti uz vas, možete podizanjem djeteta vježbati umjesto utega, no u ponudi su najčešće i igraonice sa djecu sa mnogobrojnim sadržajima gdje se djeca međusobno mogu igrati.