Trudnoća.hr > Obitelj > Mamin kutak > Utjecaj vježbanja na dojenje

Utjecaj vježbanja na dojenje

Izvor fotografije: Shutterstock

Kada govorimo o utjecaju nečega na nešto, obično tražimo negativne utjecaje. Ispada da vježbanje ima puno pozitivnih utjecaja na dojenje tako da će oni u tekstu prevladavati.

Vježbanje samo po sebi može pozitivno i negativno utjecati na tijelo. Kako će utjecati na nas ovisi o nekoliko parametara kao što su vrsta treninga koju prakticirate, usklađenost vašeg nivoa utreniranosti s intenzitetom i zahtjevnošću programa vježbanja, prehranom te općenito načinom života koji vodite.

Nastavite čitati članak niže...

Uzmimo da znate što radite i relativno kvalitetno živite. Nakon poroda vrijeme je za vraćanje u omiljeni fitnes. Kada i kako najbolje ćete znati nakon razgovora s liječnikom i trenerom. Naglašavam kako je program vježbanja koji pohađate nakon trudnoće jednako važan kao i onaj za vrijeme trudnoće. Nije dovoljno raditi „normalni“ trening s malo manjim intenzitetom i opterećenjem nego vježbe moraju u potpunosti biti prilagođene trudnicama i dojiljama.
Time postižete sigurnu trudnoću te brži oporavak u periodu dojenja.

Normalno vježbanje

Normalno vježbanje nakon trudnoće zasigurno u svakom pogledu koristi majkama ali i djetetu. Vježbajući ćete imati više energije što može jako pozitivno utjecati na odnos s djetetom. Nedostatak energije za svakodnevne aktivnosti može izazvati stres i frustraciju. Dakle, viši nivo energije će svakako dobro doći. Ako vas je dotaknula postporođajna depresija, vježbanje može utjecati na smanjenje simptoma.

Intenzivno vježbanje

Pripadate li intenzivnim vježbačima, možete se nastaviti baviti svojim aktivnostima i dalje, no evo nekoliko napomena kojih biste se mogli držati.

Ne idite preko 75% svojih mogućnosti dok dojite jer se u tom slučaju može dogoditi blagi porast mliječne kiseline u sastavu mlijeka. Ovo povišenje traje samo 90 minuta nakon treninga nakon čega se sve ponovno vraća na normalne nivoe. Isto se događa s imunoglobulinom A čiji se nivo također malo podiže tijekom intenzivnog treninga. Dakle, ako i pretjerate s treningom, nije problem. Samo malo odgodite dojenje ili dajte djetetu ranije izdojeno mlijeko.

Tijekom treninga nosite grudnjak koji bolje podržava grudi.

Na kraju treninga ostavite vremena za opuštanje. Kada ste opušteniji, prenijet ćete to stanje na dijete tijekom dojenja. Jer osim mlijekom, svoje dijete dojite i svojim raspoloženjem i stanjem u kojem se nalazite.

Da zaključimo, nema negativnih nuspojava kvalitetnog vježbanja za dojenje. Sve što možete postići je da izgledate bolje, osjećate se bolje i imate bolji odnos s djetetom.

Stoga slobodno dogovorite svoj termin u svom omiljenom centru za vježbanje i uživajte u fizičkoj aktivnosti.

original

www.vjezbaonica.hr