Trudnoća.hr > Obitelj > Mamin kutak > Može li se spriječiti razdvajanje trbušnih mišića tijekom trudnoće?

Može li se spriječiti razdvajanje trbušnih mišića tijekom trudnoće?

Izvor fotografije: Shutterstock

Pojava razdvajanja površinskih mišića trbuha naziva se diastasis recti i pogađa muškarce i žene bez obzira na godine. Problem uzrokuje povećani pritisak s unutrašnje strane abdomena koji mogu uzrokovati trudnoća, no i naglo povećanje kilaže, te ne biste vjerovali, previše vježbanja mišića abdomena. Kada kažemo „previše vježbanja“, mislimo na bodybuildere koji pretjerano rade na svom tijelu u svrhu rasta mišićne mase. No bez straha kada sljedeći put idete na trening, normalnim treninzima nećete doći u tu fazu.

Dijastazu je u trudnoći nemoguće spriječiti niti tome treba težiti. No, ono što možemo je vježbanjem pripremiti tijelo za trudnoću i najbrže vraćanje u svoje uobičajeno stanje nakon trudnoće.
Dobro osmišljen program koji se stručno izvodi za trudnicu može značiti puno manju dijastazu i puno brži oporavak nakon trudnoće.

Pri vježbanju se naglasak stavlja na osvješćivanje TVA koji treba preuzeti značajnu ulogu tijekom trudnoće te na položaj zdjelice koji može pomoći ili odmoći tijekom trudnoće. Naravno da odlazak na trening neće napraviti dovoljnu promjenu sam po sebi stoga je važno da i u svakodnevnom životu pazite na posturu, osvješćujete mišiće i ispravljate poziciju zdjelice. Ako se pridržavate ovoga, primijetit ćete značajnu razliku između svoje trudnoće i trudnoće majki koje ovo ne rade.

Nastavite čitati članak niže...

Uobičajene vježbe snaženja trbušnog zida su kontraproduktivne te će produžiti oporavak.

Kada smo na ovaj način prevenirali dijastazu veću nego je zaista potrebna, tu posao ne staje. Nakon trudnoće, važno je vratiti se u trenažni ritam kada stanje i liječnici to dopuste. No, sada je možda još važnije koliko je stručan onaj kod koga trenirate. Ako vam nakon trudnoće odmah daje vježbe opterećenja, situacija se može pogoršati. Trening nakon trudnoće treba biti prvenstveno osvještavanje. Lagane vježbe disanja i svjesnosti mišića s minimalnim opterećenjima koja mišiće vraćaju u operativni mod, ali tako da se s jačanjem kreće doslovno od početka. Uobičajene vježbe snaženja trbušnog zida su kontraproduktivne te će produžiti oporavak.

Zaključak je dakle da se dijastaza ne može izbjeći, ali se može kontrolirati i vrlo se brzo nakon trudnoće možete potpuno oporaviti ako se pridržavate ovih pravila. Da, to zahtjeva aktivnost, no puno je lakše biti aktivan i biti bez posljedica nego biti neaktivan i nadati se da neće biti tako strašno. No, tada se može dogoditi da se dijastaza mora riješiti kirurškim putem.

original

www.vjezbaonica.hr