Trudnoća.hr > Obitelj > Mamin kutak > Kako se vježbom vratiti u stanje kao prije poroda?

Kako se vježbom vratiti u stanje kao prije poroda?

Ženska mudrost nije mit. Samo, ponekad ju ne koristimo onako kako bismo trebale. Kada bismo opet počele vjerovati sebi, život bi bio puno prirodniji. Jedna od stvari koje možda i najčešće zanemarujemo je tijelo i način na koji ono funkcionira. Neka trudnoća bude vrijeme kada ćete to promijeniti.

Nekada davno morale smo biti puno aktivnije. Naša tijela su morala podnositi fizičke napore različitih intenziteta. To je na tijelo djelovalo pozitivno. Fizički napor je tijelo držao moćnim, naravno ako napor nije bio prevelik što se na žalost često događalo. Ipak, tada žene nisu toliko morale misliti na fizičku aktivnost. Važnije im je zapravo bilo dobro se odmoriti.

Nastavite čitati članak niže...

Danas je situacija značajno drugačija. I dalje činimo napore samo što se oni sve manje odnose na fizičku aktivnost. To naravno negativno utječe na naše tijelo te ono nije toliko moćno i sve teže podnosi zahtjeve života. Posebno trudnoće. Perioda u kojem tijelo doživljava nagle i brze promjene kako bi se optimalno prilagodilo nošenju djeteta i samom porođaju. Stoga tijelu moramo pomoći. Vratiti ga opet u njegovo prirodno stanje moćnoga tijela.

Jedan od najboljih načina je svakako fizička aktivnost. No, kakvu fizičku aktivnost odabrati?

Vrlo je važno da radimo vježbe koje podržavaju tijelo, koje razumiju procese koji se u tijelu događaju tijekom trudnoće. Vježbe koje ciljano ojačavaju i osvješćuju mišiće i dijelove tijela koji odnose veći teret tijekom trudnoće. Također, vježbe moraju tijelu pomoći da se vrati u sinkronizirani rad. Da cijelo sudjeluje u svakom pokretu.

Time ne samo da jačamo tijelo nego vraćamo svjesnost u tijelo. Postajemo svjesniji procesa koji se događaju u nama, a koje je količina buke oko nas prevladala te smo na njih zaboravili.

Kako bi samo vježbanje trebalo izgledati?

Bilo da vježbate organizirano u grupi ili sami kod kuće, jako je važno pridržavati se nekih pravila.

-Savjetujte se s liječnikom o vježbanju

-Vježbajte tako da nikad ne prelazite granicu ugode

-Mijenjajte vježbe i birajte one koje su odgovarajuće za vaš nivo trudnoće

-Radite vježbe namijenjene vježbanju za trudnice

Vježbanje treba sadržavati sve elemente treninga, dakle, zagrijavanje, kondicijski ili kardio dio te istezanje. Važno je kao i u svakom treningu vježbe izvoditi pravilno i svjesno.

Ovo su ukratko razlozi za vježbanje i osnovne smjernice kako to činiti. U tekstovima koji slijede dat ćemo više informacija o vježbanju u trudnoći.

Ako imate pitanja, slobodno nam se javite i dobit ćete besplatan savjet.

original

Autorica teksta: Jelena Pešut, profesorica kineziologije

www.vjezbaonica.hr