Trudnoća.hr > Obitelj > Mamin kutak > Kada je vrijeme za početi vježbati nakon trudnoće

Kada je vrijeme za početi vježbati nakon trudnoće

Kada započeti sa vježbanjem?

Ovaj odgovor se razlikuje od žene do žene. One koje su se redovito bavile tjelovježbom i prije i tokom trudnoće puno prije će biti spremne ponovno započeti sa tjelesnom aktivnošću nego će to biti žene koje su vrlo rijetko ili uopće ne vježbale prije poroda. Prije intenzivnijeg vježbanja preporučuje se prvo započeti sa vježbama za jačanje mišića zdjelice, to jest Kegelovim vježbama, a postupno uvoditi i stezanje trbušnih mišića. Kada se osjetite spremnima, ukoliko vam to vrijeme dopušta, izađite u šetnju sa vašom bebom u prirodu. Za početak neka to bude lagana šetnja, a kasnije ubrzajte tempo kada vaš organizam ojača.

Kod žena koje su rodile carskim rezom se preporučuje da daju svome tijelu barem 6 mjeseci kako bi se oporavilo prije intenzivnijeg vježbanja.

Ukoliko ste rodili carskim rezom biti će vam potrebno i znatno više vremena da bi se oporavili, a i ne smijete pretjerivati sa aktivnošću dok rez u potpunosti ne zaraste. Kod žena koje su rodile carskim rezom se preporučuje da daju svome tijelu barem 6 mjeseci kako bi se oporavilo prije intenzivnijeg vježbanja. Šetnje su najbolji način za polako vraćati svoje tijelo u formu. Za sve ostale intenzivnije aktivnosti je potrebno posavjetovati se sa liječnikom prije početka vježbanja, iako se ne preporučuje vježbanje prije nego završi babinje, to jest prvih šest tjedana nakon poroda kada još traje krvarenje, to jest lohije.

Kako znati jesam li prerano započela sa vježbanjem?

Mnoge žene, neovisno o načinu poroda, osjećaju bol u zdjelici i mjesecima nakon poroda. Upravo iz tog razloga vam ne možemo savjetovati kada je pravo vrijeme za početak vježbanja, najbolji savjet koji možemo dati je da osluškujete svoje tijelo, ono će vam dati odgovor. Dok god vježbanje dovodi do nelagode i bolova, to znači da je vašem tijelu potrebno još vremena za odmor i oporavak. Ako je krvarenje bilo prestalo, pa se sa vježbanjem ponovno pojavilo, to je također znak da vaše tijelo nije spremno te je u slučaju krvarenja potrebno javiti se liječniku kako bi utvrdio radi li se možda o zaostalom tkivu posteljice u tijelu ili ste samo pretjerali sa aktivnošću.

Hoće li vježbanje utjecati na dojenje?

U pravilu vježbanje ne bi smjelo utjecati na stvaranje mlijeka. Kako bi si olakšali vježbanje, podojite dijete prije vježbanja kako bi smanjili pritisak u dojkama i učinili vježbanje ugodnijim. Svakako se pobrinite da tokom vježbanja nosite sportski grudnjak koji će dobro pridržavati grudi. Majke su često zabrinute zbog učestalih priča kako se vježbanjem proizvodi mliječna kiselina koja ulazi u mlijeko i utječe na razdražljivost i pojavu kolika kod beba. No dokazano je kako se proizvodnja količine mliječne kiseline koja bi mogla utjecati na dijete pojavljuje tek kod izrazito intenzivne tjelesne aktivnosti kakvom se majke u pravilu vrlo rijetko bave.