Trudnoća.hr > Beba > Zabava i bebe > Kako potaknuti bebu da ujutro duže spava

Kako potaknuti bebu da ujutro duže spava

Ukoliko dijete odlazi na počinak oko 20 sati uvečer, pokušajte ritam spavanja prilagoditi tako da dnevni odmor završi najkasnije do 17 sati.

Za malene bebe sasvim je normalno buđenje u zoru, između 6 i 7 sati ujutro. Vrijeme za polazak na počinak koje se savjetuje kod beba je oko 20h uvečer i treba imati na umu da je beba do 6 sati ujutro već odspavala 10 sati. Pokušajte se od prvih dana pridržavati jednolikog rasporeda odlaska na spavanje jer će samo tako dijete s vremenom naučiti razlikovati dan i noć.

Nastavite čitati članak niže...

Između 1. i 3. mjeseca dijete postepeno usvaja rutine spavanja i hranjenja te je vrlo važno da mu vi jasno pokažete kako se razlikuju dnevne od noćnih aktivnosti. Ako želite dijete priviknuti na spavanje uz određenu dozu zvukova iz okoline, činite to isključivo danju. Noću neka dijete spava u tišini. Svjetlo je također vrlo bitno.

Preko dana neka dijete spava uz dnevno svjetlo ili polutamu, no noću ne ostavljajte upaljeno svjetlo. Ukoliko će vam to olakšati da povremeno provjerite dijete, ostavite preko noću upaljenu malu noćnu lampu, no odmaknite je dovoljno od krevetića kako djetetu svjetlost ne bi remetila san. Ukoliko je djetetov krevetić nedaleko od prozora poželjno je spustiti rolete ili navući tamne zastore kako prve zrake sunca ne bi probudile vaše dijete. Ne palite svjetlo za vrijeme noćnog hranjenja jer će ono razbuditi dijete.

Pokušajte se od prvih dana pridržavati jednolikog rasporeda odlaska na spavanje jer će samo tako dijete s vremenom naučiti razlikovati dan i noć.

Nakon 6. mjeseca života, kod nekih beba i dosta ranije, nestat će potreba za noćnim hranjenjem. Ako se dijete i tada nastavi buditi po noći dajte mu nekoliko minuta vremena da vidite hoće li nakon kratkog vremena ponovno zaspati ili je zaista gladno.

Stvari koje najčešće ometaju djetetov san:

  1. Prejaka jutarnja svjetlost
  2. Dizanje djeteta iz krevetića i na najmanji pomak
  3. Mokra pelena
  4. Glad
  5. Previše ili premalo sna tokom dana

Kako bi izbjegli problem sa prejakom jutarnjom svjetlošću spustite rolete već tokom noći.

Ukoliko se vaše dijete tokom noći ili rano ujutro krene meškoljiti u krevetu, najgore što možete učiniti je primiti dijete odmah na ruke. To će dijete dodatno razbuditi i tada kreće vaša avantura pokušaja ponovnog uspavljivanja. Ukoliko dijete ne plače, dovoljno je prići krevetiću, malo maziti dijete, gugutati mu i veća je vjerojatnost da će se ono ponovno umiriti i nastaviti spavati. Ako dijete zaplače znači da je gladno, naspavano ili ga nešto drugo muči.

Ako mislite da će dijete bolje spavati noću ako mu se smanji dnevno spavanje, varate se. U tom slučaju će dijete postati razdražljivo i premoreno i noćni san će biti isprekidan i nekvalitetan.

Problem mokre pelene riješite kupovinom pelena za noćnu upotrebu sa znatno većom moći upijanja.

Kako previše sna tokom dana može narušiti kvalitetnu rutinu spavanja noću, jednako tako i uskraćivanje sna preko dana može rezultirati istim problemom. Ako mislite da će dijete bolje spavati noću ako mu se smanji dnevno spavanje, varate se. U tom slučaju će dijete postati razdražljivo i premoreno i noćni san će biti isprekidan i nekvalitetan.

Ukoliko dijete odlazi na počinak oko 20 sati uvečer, pokušajte ritam spavanja prilagoditi tako da dnevni odmor završi najkasnije do 17 sati. Tako će dijete imati dovoljno vremena da se umori, a neće biti razdražljivo.

Nastavite čitati članak niže...