Trudnoća.hr > Beba > Dojenje i dohrana > Unos kofeina za vrijeme dojenja

Unos kofeina za vrijeme dojenja

Ulazak kofeina u majčino mlijeko

Od ukupno unesenog kofeina u organizam tek 1 posto će doći u vaše mlijeko, no problem se javlja u tome što dijete znatno duže kofein zadržava u tijeku te se tako može nakupiti veća količina kofeina koja bi mogla izazvati razdražljivost kod djeteta. Dok se kod odrasle osobe kofein zadržava u organizmu svega 5 sati nakon unošenja, kod novorođenčadi je za to potrebno čak 96 sati, stoga treba imati da umu ograničen unos kofeina i svakako uzeti u obzir i ostala pića u kojima možemo naći kofein kao što su neki gazirani sokovi, energetska pića i čajevi, no i čokolada i napitci na bazi čokolade jer u sebi sadrže teobromin koji na djetetov organizam djeluje vrlo slično kao i kofein.

Može li kofein štetiti djetetu?

Odgovor na ovo pitanje je vrlo individualne prirode. Kako različite bebe različito reagiraju na neku vrste hrane koje majka konzumira tokom dojenja, tako i kofein kod nekih ne izaziva nikakve tegobe, dok kod drugih beba može doći do nesanice i razdražljivosti. U pravilu kod djece do četvrtog mjeseca starosti u značajnijim količinama može stvoriti tegobe, dok bebe kako rastu sve manje reagiraju na majčin unos kofeina u organizam. No, čak i ako ne primjećujete nikakve tegobe kod vaše bebe, ne pretjerujte sa unosima kave, gaziranih i energetskih napitaka koja sadrže kofein, kao i čokolade i čokoladnih napitaka. Svakako treba imati na umu da i lijekovi protiv bolova vrlo često u sebi sadrže kofein.

Nastavite čitati članak niže...

Koliko kofeina je sigurno unositi da ne štetim djetetu?

Ženama nakon poroda preporučuje se da ne konzumiraju više od 2 šalice kave dnevno. Naravno, ukoliko unosite u tijelo neke druge napitke koji sadrže kofein, svakako ne zaboravite i njih uračunati kod dnevnog unosa. Dok je dijete vrlo maleno i osjetljivo, bilo bi poželjno zamjeniti kavu onom bezkofeinskom. Naravno, ne pretjerujte s količinama jer čak i svaka kava bez kofeina sadrži mali postotak kofeina u sebi. Ukoliko nemate neopisivu potrebu za kofeinskim napitkom, zamjenite ga prirodno ocjeđenim sokovima, mlijekom ili biljnim čajevima. Ne mora čak ni dijete postati razdražljivo da bi razmišljali o smanjenom unosu kofeina. Kako previše kofeina nije dobro za organizam odrasle osobe, zamislite koliko tek utječe na maleno nemoćno dijete.