Trudnoća.hr > Beba > Dojenje i dohrana > Prehrana majke za vrijeme dojenja

Prehrana majke za vrijeme dojenja

Žene bi za vrijeme dojenja trebale jesti raznoliku hranu te se ne preporučuje izbacivanje pojedinih namirnica iz redovite prehrane. Svakako sa svim namirnicama treba biti umjeren, hraniti se zdravo i unositi dovoljno tekućine. Svakako je najbolje piti dovoljno vode, preporučuje se čak i više od dvije litre dnevno. Danas se na tržištu mogu pronaći i razni čajevi za dojilje koji ne sadrže previše teina. U pravilu bi žene trebale dnevno unositi oko 200 kcal više za vrijeme dojenja nego inače te mnoge žene izgube kilograme nakupljene u trudnoći upravo za vrijeme dojenja.

Mlijeko

Pogrešno je mišljenje kako će žena imati više mlijeka ukoliko i pije veće količine mlijeka. Upravo suprotno, kravlje mlijeko je jedan od najčešćih aktivatora alergije kod male djece te stoga ne treba pretjerivati.

Nastavite čitati članak niže...

Prehrana

Ukoliko primjetite da je vaše dijete razdražljivo, manje spava i previše plaće, tada obratite pažnju na namirnice koje ste taj i prethodni dan unosili. Za početak pokušajte namirnicu na koju sumnjate da uzrokuje tegobe kod djeteta izbaciti iz prehrane na tri tjedna i vidjeti utječe li to na dijete. Ukoliko se stanje popravi, savjetuje se ograničen unos te namirnice, svakako ne potpuno trajno izbacivanje iz prehrane kako dijete ne bi ovim načinom eliminacije namirnica imalo problema kod uvođenja krute hrane.

Obično se nemir kod djeteta povezuje sa kolikama, odnosno grčevima, a najčešće se sumnja da je majka unosila prezačinjenu hranu, grahorice,citrusno voće, luk, alkohol, povrće poput karfiola i brokule ili mlijeko i mliječne proizvode.

Obično se nemir kod djeteta povezuje sa kolikama, odnosno grčevima, a najčešće se sumnja da je majka unosila prezačinjenu hranu, grahorice,citrusno voće, luk, alkohol, povrće poput karfiola i brokule ili mlijeko i mliječne proizvode. Ukoliko se ove namirnice unose umjereno ne bi trebale uzrokovati teškoće kod djece. No kako je svako dijete drugačije, oni osjetljiviji, osobito malene bebe bi mogle imati tegobe unatoč umjerenom unosu te se u tom slučaju preporučuje izbacivanje određene namirnice dok djetetov organizam ne ojača. Ukoliko je u obitelji bilo alergija na neku određenu namirnicu, obratite dodatnu pažnju na nju, no često takve namirnice ne stvaraju probleme kod bebe. Savjetuje se uzimanje vitamina D kao dodatka prehrani. Iako će vaše dijete dobivati dovoljno vitamina D iz vašeg mlijeka, zbog dojenja je vašem tijelu potrebno više ovog vitamina.

Kofein i teobromin

Tegobe poput nesanice i razdražljivosti mogu stvarati i visok unos kofeina i teobromina (nalazi se u kakau i čokoladi) i ima sličan učinak kao i kofein na dijete. Kao dobra zamjena se preporučuje ječmena kava koja znatno slabije utječe na bebe. Imajte na umu da se kofein nalazi i u mnogim gaziranim pićima.

Alkohol

Alkohol se svakako ne preporučuje za vrijeme dojenja, no u iznimnim prilikama jedna čaša neće naštetiti djetetu. Naravno, to ne treba prakticirati prečesto. Pokušajte dijete podojiti prije unosa alkohola kako bi se kroz nekoliko sati, do slijedećeg podoja razina alkohola snizila.