Trudnoća.hr > Beba > Dojenje i dohrana > Dijeta za vrijeme dojenja

Dijeta za vrijeme dojenja

Mnoge majke se pribojavaju kako bi promjene u prehrambenim navikama mogle utjecati na proizvodnju mlijeka te se veoma rijetko i odlučuju na neke promjene. Najvažnije i za vas i vaše dijete je hraniti se zdravo. Dok se kod nekih žena nakon poroda kilogrami sami „otope“ , neke žene se muče sa gubljenjem istih još dugo nakon poroda.

Jedite zdravo i umjereno

Čak ni ako vaša prehrana ne bude u potpunosti pravilna, to neće utjecati na proizvodnju mlijeka, no ukoliko je prehrana nezdrava kroz duži vremenski period to će s vremenom imati utjecaj i na kvalitetu i kvantitetu proizvedenog majčinog mlijeka, a samim time i na rast i razvoj vašeg djeteta. I za gubljenje kilograma i za vaše dijete je najbolje da jedete više manjih obroka tokom dana, pripremljenih od zdravih namirnica. Samim time nećete se dovesti do stadija kada je glad jako izražena da bi mogla dovesti do posezanja za nezdravom hranom.

Nastavite čitati članak niže...

Dok se kod nekih žena nakon poroda kilogrami sami „otope“ , neke žene se muče sa gubljenjem istih još dugo nakon poroda.

Brojanje kalorija najveća je greška u pokušajima gubljenja kilograma, osobito kada se radi o mladim majkama. Unosite zdrave masti u organizam, kao što su maslinovo ulje i omega 3 masne kiseline, kada su ugljikohidrati u pitanju, neka to budu proizvodi od cjelovitih žitarica, svježe voće, koji ujedno daju vašem organizmu i dozu prirodnih šećera te vaše tijelom ima više energije. Voće i povrće se preporučuje kupovati sezonsko, jer je nepisano pravilo, što je duži put koji namirnica mora proći do vašeg tanjura, to više pesticida u sebi sadrži. Voće tretirano pesticidima nemoguće je u potpunosti oprati te se stoga savjetuje guljenje voća i povrća osim ako nisu ubrani u vašem vrtu.

Postavite si realne ciljeve

Morate biti svjesni da ne možete u vrlo kratkom roku izgledati kao prije trudnoće. Izgladnjivanjem možete samo naškoditi i sebi i djetetu. U prvom redu pokušajte uz zdravu prehranu uvoditi male promjene kao što su korištenje stepenica umjesto dizala, šetnje sa djetetom, kada postupno, kako se bolje oporavljate od poroda možete ubrzati tempo. Hrana svake majke koja doji mora biti raznolika, bez izbacivanja ijedne skupine namirnica kako bi i mlijeko bilo bogato svime potrebnim vašem djetetu. U pravilu se prvih 6 mjeseci nakon poroda ne preporučuju nikakve značajnije promjene u prehrambenim navikama dok vaše dijete ne ojača i ne započne sa uzimanjem krute hrane uz majčino mlijeko.

Uzimajte dovoljno tekućine i izbjegavajte alkohol

Veoma je bitno unositi minimalno 2 litre tekućine, osobito u periodu dojenja kako ne bi dehidrirali. Najbolji pokazatelj dovoljno unosa tekućine (najbolje vode) jer boja urina. Ukoliko je urin svijetložute boje, znači da je dovoljno tekućine uneseno u organizam, dok tamnija boja urina ukazuje na dehidriranost. Veoma je bitno biti oprezan sa konzumiranjem alkohola. Ukoliko planirate popiti koju čašicu, vodite računa o tome da alkohol putem mlijeka dolazi i u organizam vašeg djeteta. To može utjecati na djetetovo ponašanje, te stoga konzumirajte alkohol u vrlo malim količinama i to nakon dojenja djeteta, kako bi se u narednih 3-4 sata nakon popijenog pića razina alkohola snizila dovoljno da putem mlijeka nema utjecaja na dijete.

Uzimanje vitamina putem dodataka prehrani

Preporučuje se čak i nakon poroda nastaviti uzimati prenatalne vitamine kako vašem organizmu ne bi ništa nedostajalo. Naravno, nijedni vitamini sadržani u pilulama nemogu zamjeniti pravilnu prehranu bogatu svi nutrijentima koji su majci i djetetu potrebni. U prvom redu se preporučuje dodatno uzimanje kalcija (ne više od 2500 mg dnevno) i vitamina D koji je veoma bitan u apsorbciji kalcija u organizmu, važan je za razvoj djetetovih kostiju.

X Želim sudjelovati!