Trudnoća.hr > Trudnoća > Prehrana za trudnice > Koju hranu i piće izbjegavati u trudnoći

Koju hranu i piće izbjegavati u trudnoći

  • koju hranu i pice izbjegavati u trudnoci

Kava

U trudnoći možete i dalje uživati u vašoj jutarnjoj kavi i popratnim ritualima, no imajte na umu da se ne preporučuje veći unos od 200mg kofeina u trudnoći. Naime, radi se dozvoljenom ispijanju dvije šalice instant kave ili jedne šalice turske kave dnevno. Preveliki unos kofeina u trudnoći može povećati opasnost od prijevremenog poroda ili rođenja djeteta sa niskom porođajnom težinom. Svakako imajte na umu da neka gazirana pića i čaj sadrže određene doze kofeina.

  • šalica espreso kave:  40-100 mg
  • šalica instant kave: 35-110 mg
  • šalica čaja: 30-50 mg

Alkohol

U prva tri i zadnja dva mjeseca trudnoće preporučuje se potpuno izbjegavanje alkohola. Dozvoljeno je popiti čašu vina, no neka to bude više iznimka nego pravilo jer redoviti unos alkohola znatno povećava opasnost od prijevremenog poroda, gestacijske hipertenzije te vrlo niske porođajne težine djeteta.

Kakao i čokolada

Imajte na umu da sve namirnice u kojima su sadržani kakao ili čokolada sadrže visoke količine teobromina koji ima sličan učinak na organizam kao unos kofeina.

Jaja

Izbjegavajte hranu koja u sebi sadrži jaja koja nisu termički obrađena.

Riba

Konzumiranje ribe u trudnoći je vrlo zdravo, no svakako izbjegavajte onu koja nije termički obrađena poput usoljene, ukiseljene ili dimljene ribe.

Sirevi

Iako je sir vrlo dobar izvor kalcija, neke vrste bi trebalo izbjegavati u trudnoći. Prvenstveno se misli na sirove sa plemenitom plijesni koji sadrže bakteriju listerija koja može naštetiti vašem nerođenom djetetu te izazvati bolest poznatu kao listerioza. Ona može biti popraćena simptomima nalik gripi, no najčešće se simptomi ni ne pojavljuju. Osim sirova sa plemenitom plijesni, preporučuje se izbjegavati i sve mliječne proizvode koji nisu pasterizirani jer također mogu dovesti do listerioze.

Vezani članci

ribe

Ribe

Kako stres i prezaposlenost ne bi došli na naplatu, vodite računa o vašem zdravlju. Provodite dovoljno vremena u prirodi i hranite se zdravo.

Prehrana majke za vrijeme dojenja

Prehrana majke za vrijeme dojenja

Za vrijeme dojenja sa svim namirnicama treba biti umjeren, hraniti se zdravo, ne isključivati iz prehrane pojedine namirnice i unositi dovoljno...

Unos kofeina za vrijeme dojenja

Unos kofeina za vrijeme dojenja

Kod odrasle osobe kofein zadržava u organizmu svega 5 sati nakon unošenja, a kod novorođenčadi 96 sati.

  • Imena za djecu
  • računalo termina
  • idealan rast djeteta
  • Računalo plodnih dana
X Želim sudjelovati! Ne, hvala.